Het was altijd al vreemd dat een nieuwe techniek, die voor een ieder die dat wilde, nooit de politieke bescherming kreeg die het verdiende. Van meet af aan. En dat terwijl ik mij niet kan voorstellen dat het a) niet opgevallen is en B) er altijd worden eisen worden gesteld, of regelgeving wordt gemaakt waaraan die techniek moet worden voldoen. Al was het maar iets met een fiets. Nationaal en/of internationaal. En als er ergens een techniek is die gevaren oplevert voor de individuele mens en zijn privacy, Maar ook voor de individuele veiligheid, ook juridisch!  maar ook politieke gevaren kent is dat het
"vrije" internet wel.
Voor mij staat het inmiddels wel vast: Het was een grote kans om een systeem uit te rollen waar machtswellustelingen grote kansen zagen.
Met behulp van meer data, meer inbreuk op de mens en zijn privacy lagen er tal van mogelijkheden op de loer. In het begin was nog opslag van data / dataverwerking en snelheid van dataverkeer een obstakel. Geduld was een schone zaak, er zouden allicht snellere verbindingen komen en meer opslagcapaciteit.  En dat kan dus (ge) misbruikt worden door met name overheden. Mogelijkheden zie zich in de afgelopen 20 jaar hebben ontwikkeld. Incl, het gebruik van de wandelende gegevensdrager: de mobile telefoon. Of al gewoon in je auto.....
De vraag is dan weer,
is dit een zegen voor de mensheid? Thans raken mensen al in paniek als je het mobiel kwijt bent. De wereld kan, aldus de mens, niet meer zonder? We zijn totaal verslingerd geraakt aan dit apparaat, zonder te beseffen waar dit heen leid. En machtswellustelingen wentelen zich meer en meer in de ontstane (o.a voorzien van dictatoriale trekjes waarvan Hitler een harde plasser zou krijgen) en toenemende mogelijkheden zoals een internet snelheid van 5G. .... waarom moet het alsmaar sneller. Waarom verplicht je een overheid, en andere (semi) overheden, maar ook in toenemende mate in het bedrijfsleven, onderhand iedereen alleen maar via de digitale weg met hun contact op te nemen? Waarom kan een overheid met alleen voor hen, door hen, toegestane op elke computer / mobiel inbreken?Â
Het net gaat zich sluiten, een kwestie
van tijd. Censuur zal deel uitmaken van onze Vrijheid van meningsuiting
De EU staat op het punt het internet te vernietigen. Maakt artikel 13 een eind aan de vrijheid van meningsuiting?
en
saveyourinternet