Angst zaaien is niet zomaar een dingetje.
"Wat verstaat de AIVD onder het 'kwaadaardige-elite-narratief'?
De afgelopen jaren nam in de Nederlandse samenleving de kritiek op de overheid, wetenschap, journalistiek en rechtspraak toe. Anti-institutioneel extremisten zien in bepaalde ingrijpende gebeurtenissen een vooropgezet plan van een 'kwaadaardige elite' om Nederlanders bewust kwaad te doen.
De anti-institutioneel extremistische beweging beweert dat bij belangrijke instituties achter de schermen een 'kwaadaardige elite' aan de knoppen zit, die uit is op totale wereldcontrole. Deze 'elite' zou mensen willen onderdrukken, tot slaaf maken of zelfs vermoorden.
Er zijn aanhangers die de 'Great Reset' als blauwdruk zien voor hun overtuigingen. Dat is een voorstel van het World Economic Forum (WEF) om de wereldeconomie na de coronapandemie te resetten en opnieuw op te bouwen op een eerlijkere manier.Â
Aanhangers zijn ook van mening dat 'de elite' de coronapandemie en de oorlog in Oekraïne heeft verzonnen, om 'het volk' bang en gehoorzaam te maken en zo 'hun grote plan' te kunnen uitvoeren.
Het verhaal over de 'kwaadaardige elite' is een voorbeeld van wat de AIVD een narratief noemt: een verzameling boodschappen met een verklaring voor dingen die gebeuren in de wereld." (einde citaat AIVD)
Toen de corona shit bekend werd had ik al zo'n vermoeden van angst zaaien, dat schreef ik al in feb. / Mrt. 2021
Het is een wapen... en dat is ook wel gebleken hoe krachtig dit wapen is....  Dat ook de AIVD / de overheden zich, ook nu nog, zo ook de media zich hieraan schuldig maakten, en nog blijkt wel.....O.A. De oorlog met de Rus , bovendien de oorlogsretoriek die gebezigd wordt, en de sancties, door de VN / Eu en de VS  het blijven provoceren van de Rus heeft niets met het voorkomen dan wel de-escaleren van een meningsverschil te maken.
Daarnaast het WEF. dit ongekozen, feitelijk machteloze cluppie idem ook de EU, implementeren via belangrijke bewindspersonen hun agenda.... Dat merk je o.a aan de hedendaagse politiek. O.a in bovenstaande citaat van de AIVD.... En de dwingende houding van D66 Kamervoorzitter in onze 2e kamer. Dat maakt goede verhandelingen onmogelijk. En waarom op het laatste moment (de 1e kamer staat op punt de worden vervangen n.a.v de uitslag P.S) nog controversiële wetten worden doorgeduwd in de 1e kamer. De Cordon Sanitaire voor sommige (lees onwelgevallige) politieke standpunten / partijen... Het draait allang niet meer om bijdragen in de 2e kamer om DE MEEST GEREDE VISIE !
De Democratie is vergiftigd, na jaren van indoctrinatie en manipulatie. Het leed is dus reeds langer (decennia) geschied. Dit is/ was dus de Achilleshiel der democratie....Â
Waar lees je o.a. nog, of hoor je nog iets over wat de Rus heeft bewogen om de Oekraïne binnen te vallen,
een Door: Wied Duk gepubliceerde repost van 5 september 2014.Â
Vijf mei was wat mij betreft de Dag van Nationale Schaamte. Onze land lijdt aan onderlinge haat, aangewakkerde angst en falend bestuur
"Elkaar krankzinnig haten leidt tot onvoorstelbare onmenselijkheden, zoals de Holocaust die we de afgelopen dagen herdachten. Maar van de geschiedenis hebben we nog steeds niets geleerd. Weer wordt ons leven beheerst door angst, het haten van andersdenkenden en het eindeloos opstoken van dit vuur, ook door een kwaadaardige elite die
verdeelt en heerst opdat zij aan de macht kunnen blijven. En wij trappen er als kleuters weer in met z’n allen. Daarom was voor mij 5 mei geen Bevrijdingsdag, maar een Dag van Nationale Schaamte" (einde citaat Ines van Bokhoven)Â
Mijn reden van deze post is dat ik een compleet theorie aanhanger ben....
Â