30 nov 2023, 01:14
Soms denk ik...zal ik mijn mening uiten of niet.
Meestal doe ik het niet maar ik ben zo teleurgesteld (opnieuw) in wat er nu plaats lijkt te vinden.
Dus bij deze en reacties zijn altijd welkom.
Sommige dingen kan ik niet meer begrijpen.
Ik heb me jarenlang verdiept in de poilitiek en heb me altijd gebaseerd op argumenten, ter linker en ter rechterzijde.
Democratie, de inhoudelijkheid en de uitvoering de laatste 30 jaar.
Ik voel me zo ontzettend teleurgesteld in wat er nu gebeurd en de politieke spelletjes die opnieuw gespeeld worden...
Woorden als rechtsstatelijk en democratie worden opnieuw misbruikt en in een verknipte vorm weergegeven.
Pieter Omtzigt nam donderdag nadrukkelijk wat meer afstand van de PVV, door te stellen dat zijn NSC ‘is opgericht voor de rechtsstatelijkheid’. ,,De Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.”
Nou, Pieter Omtzigt...ik had veel vertrouwen in je door wat je voor velen hebt proberen te doen, zelfs overwogen om jou mijn stem te geven maar wat een teleurstelling om wat je nu probeert te doen.
Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.
Tijd om de grondwet eens flink onderhanden te nemen, lijkt me en het woord democratie eens in ere te herstellen.
Let your past make you better, not bitter.