ff wat anders:Â Â Â Waar zijn ze toch mee bezig.
Er rijst mij geruime tijd de vraag, nog van voor het energievraagstuk waarom die toename van elektrische apparatuur en dan niet alleen in de industrie, computers en voortgaande automatisering, zoals in betaalverkeer, maar ook in het huishouden. Had ik bijvoorbeeld aan één tot drie stopcontacten per kamer (en twee tot drie lampen) voldoende, nu is dat een veelvoud hiervan. En in technische ruimtes, zoals in mijn "mancave" zijn het er ca... 20 st. !
Er schuilt namelijk gevaar in het afhankelijk worden van stroom, en de laatste tijd merken we dat ook door netwerkcapaciteiten. Echter en de elektronische ontwikkelingen zijn ook nog niet eens voorbij...... Ook een gevaar voor persoonlijke omstandigheden zoals privacy, te denken aan o.a volledig elektronisch betaalverkeer: CBDC’s. Kortom er wordt hard gebouwd aan een maatschappij waarin we niets, maar ook niets meer kunnen zonder stroom.Â
Vanuit het oogpunt van ondernemen, of als je gewoon een huishouden voert ben je kwetsbaar als je slechts op één paard wedt.  Maar nu zien we dat we worden gedwongen op één paard te wedden... En we kunnen nooit eens het walletje bij het schuurtje laten, typisch mensdenken, rupsje nooit genoeg ! En ook machtsstructuren zullen veranderen......  Ik schreef er al eens eerder over m.b,.t. Internet / de computer : Een zegen voor de mensheid..??
Hoe fout kan het gaan:
Paniek in de VS: Rusland is bezig met het ontwikkelen van ruimteraketten met een nucleaire lading om satellieten uit te schakelen