"
Angst zaaien is een bewezen wapen, zo ook dreigen met nucleaire ruimteraketten. In een oorlog is alles een leugen, al dan niet propaganda.
Maar de afhankelijkheid van stroom is een wezenlijk gevaar.Â
Als je kunt bewijzen dat kernwapens bestaan, mag je sinds 2016Â
€ 1 miljoen ophalen... Â
Qua stroom wordt een dieselgenrator steeds relevanter...
"
@ Quick:
Voor wat betreft kernwapens, Wat voor wapens waren de bommen op  Hiroshima en Nagasaki? En deze techniek zal door de jaren heen sterk verbetert zijn. En ik heb ooit gesolliciteerd op een laboratorium voor kernfusie, ze zijn ermee bezig dus.  Ik weet niet wat ik van deze site, heiwaco.com, moet denken. Maar alleen de angst voor dit soort wapens doet mensen vrezen. Ook al zouden ze bestaan, met de verwachtingen van de schade, immers dan zouden ook hun eigen glazen ingooien. Hetzelfde als met die nucleaire ruimteraketten, of ze moeten die bommen zo slim maken dat die bommen hun eigen satellieten herkennen, of dat deze daar tegen beschermd zijn.
Let wel het gaat hier slechts over netwerken. Niet over stroom. Maar dat brengt al schade genoeg aan de huidige systemen. Verder kan men dus bommen gooien op de netwerkkabels á la the Nord stream pipeline... etc. Maar "ze" kunnen toch ook niet nucleaire raketten als bom gebruiken om satellieten uit te schakelen.  We hebben een zeer belangrijke maar kwetsbare infrastructuur. Niet allen voor burgerdoeleinden, maar ook militaire doeleinden Â
Stroom
Dieselgeneratoren kunnen m.i. nooit voldoen aan de capaciteit die tenminste nodig is aan de huidige vraag, laat staan aan de nog bijkomende vraag. Bovendien zouden zij al in opslag moeten staan voor het ingrijpen bij calamiteiten, en bij een aanval is dit gelijk een doelwit... Net zo goed als de tanks waarin diesolie of andere brandstoffen opgeslagen zijn.
Neen, ik blijf erbij dat wedden op één paard, namelijk afhankelijk van stroom, zeer kwetsbaar is.